Jak skutecznie uczyć dziecko matematyki?
Podczas warsztatu dowiedzą się Państwo w jakim wieku dzieci nabywają poszczególne umiejętności w zakresie myślenia matematycznego. Podyskutujemy na temat uczenia się matematyki na różnych etapach rozwojowych. Dowiemy się czy niemowlaki też potrafią liczyć. Przekażemy Państwu wiedzę o tym, jakie umiejętności należy kształtować u dziecka, aby nie miało ono problemu z nauką matematyki. Na bazie naszych propozycji wspólnie opracujemy pomoce do nauki matematyki, aby była ona była skuteczna, ciekawa i przyjemna. Dowiemy się też, co wspólnego ma matematyka z odwagą.
Warsztat jest bezpłatny.
Termin: 14.05.2015 w godz. 16.30-18.30
Miejsce: Poradnia Rodzinna przy Parafii pw. Św. Anny we Wrocławiu-Praczach Odrzanskich, ul. Brodzka 160
Zapisy: kontakt@familandia.pl
ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA
Prowadzące:
Karolina Skrzypek jest z wykształcenia chemiczką i pedagożką. Jej obszar zainteresowań obejmuje pracę z uczniami mającymi swoiste trudności w nauce. W związku z tym uczestniczy w warsztatach i szkoleniach poszerzających wiedzę i umiejętności („Uczeń z trudnościami arytmetycznymi”, „Terapia pedagogiczna w zakresie matematyki”). Posiada Certyfikat Terapeuty Dysleksji, uczestniczyła w pierwszej w Polsce konferencji „Dyskalkulia – diagnoza, terapia i wsparcie edukacyjne”. Na co dzień udziela korepetycji z chemii i matematyki. W swojej pracy wykorzystuje alternatywne dla szkolnych metody nauczania (gry planszowe, elementy terapii pedagogicznej, praktyczne eksperymenty). Pracę z dziećmi i młodzieżą uważa za absolutnie fantastyczną.
Wiktoria Kiwior jest socjolożką i pedagożką o specjalizacji w zakresie poradnictwa i pomocy psychopedagogicznej oraz doktorantką w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego. Na co dzień pracuje w ośrodku działań twórczych, gdzie łączy pasję pracy z dzieciakami w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z arteterapią. Jej zainteresowania obejmują zagadnienia związane z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce, dysleksją, dyskalkulią oraz terapią pedagogiczną. W kręgu jej zainteresowań znajduje się również edukacja nieformalna oraz edukacyjne oddziaływanie kultury popularnej. Dąży do zdobywania wiedzy w obszarze innowacyjnych metod pracy z dziećmi, w których łączy się naukę z zabawą. Uważa, że praca z dziećmi to nieustanna przygoda, nigdy nie wiadomo co się wydarzy, kiedy uważnie podążasz za dzieckiem!